17 Kasım 2014 Pazartesi

bir sabah işçi olmak

hasret çekiyorum
hasretlerin en büyüğü
hasret diyorum size
hasret!
memleket hasreti bu!
bilemezsiniz kalbinizde ki toplumsal sorumluluğu hissetmeden
her gece yatarken vicdanını sorgulamak
halk için vicdanını sorgulamak
her sabah kalktığında: bu gün bir şey yapacağım!
bu gün bu sabaha uyanan ezilmiş,bastırılmış,susturulmuş kesim için bir şeyler yapacağım!
bu sabah bir çiftçiyim
zeytin ağaçlarımı sorumsuz iktidardan koruyacağım.
nereden bilebiliriz ki belki çalmadan kapımızı bir gece kesiverirler ağaçlarınızı 'siz susacaksınız bizde buraya santral yapıcaz' derler
geçim kaynağınızı topraktan kökleriyle sökerler
savunmaya kalkarsın dayağını yersin
nereden bilebilirsin ki?
çünkü sen televizyonlar hayranlıkla izlerken başbakanını,cumhurbaşkanını
başka haberlerin ne önemi olur senin için.
utanmadan derler üstüne bir de proje iptal tarlalar köylülere
bu kadar basit çünkü bir insanın tüm hayatını yerle bir etmek bir gecede
' o güvenlik görevlilerini işten çıkarttık' diye konuşurlar programlara,haberlere
olay kapanmıştır!
uyuyun hadi.
başka bir sabaha...
bu sabah ben bir madenciyim ve bir madenci ailesiyim
zamanında elimde tarlalarım vardı.
kandırıldık
sattık
maden çıktılar
soktular yerin metrelerce altına çalışın dediler
şehrimde pamuğu,zeytini,tütünü bitirdiler
elimi topraktan çekip kömüre buladılar
ailem için dedik girdik altına
eğitim almadık,destek görmedik,can güvenliğimiz hiçe sayıldı
haklılardı
bulurdu daha çok benim gibilerini 
benim gibi yoksulu çok ülkede,devletten destek görmeyen çok 
açlık çeken çok, tokluk çeken de çok 
tokluk çeken rezidanslarda 
açlık çeken maden ocaklarında
öldüm
maden çöktü öldüm
arkamda bir aile bıraktım
ekmek için çalıştım ekmeğimi alamadım
sorumlum kim? 
benim katilim kim? 
beni buna sürükleyen kim? 
benim ve arkadaşlarımın KADERLERİNİ yazan kim?
İşini yapan yok mu bu ülkede? 
İşini adam gibi yapan? 
İşimi adam gibi yapmıyorum
Denetleme kurumları,iş güvenliği uzmanları,çalışma ve sosyal güvenlik bakanı kadar işimi adam gibi yapmıyorum.
Öldük biz.
adına kader dedik.
olsun varsın,örnek olalım.
Hadi uyuyalım. 
Başka bir sabaha...
Ben bu sabah da inşaat işçisiyim
Asıl işim amelelik
hani şu sizin çevrenizde ki insanlara yermek amacıyla söylediniz amele kelimesinin karşılıyım
ama sizin kullandığınız tabir de değil
Taşerona bağlı çalışan evine ekmek götürmeye çalışan bir amele
babam da amele 
küçük kardeşim de 
abim de
evde beş erkeğiz
beşimiz de amele
bu sabah kardeşim 20. kata çıktı
düşmüş dediler
soğukkanlılıkla 
anlam veremedim...
çıktım,bağırdım,suçladım
haklıydım
can güvenliğimiz yoktu
tahta bir iskele kurup güvenlik diyorlar
komik gelmiyor mu size de
çıkıyoruz tüm meydanlara hakkımızı savunuyoruz,bağırıyoruz güvenlik diye
eylemse adı eylem!
biz tüm haklarımızı istiyoruz
taşeron tarafından kullanılmak istenmiyoruz.
'işçinin yanındayız' diyen taşeron sahipleri evlerinde lüks içinde yaşarken
yağmurda çatısı akan,bir ekmek bir soğana tabi bir işçiyi nasıl savunabilir ? 
bir sabah kendi üniversitesinde özgür fikirleri için saldırıya uğrayan öğrenciyim
bir sabah 21 gündür madende bulunamayan bir cesedim
bir sabah elektrik akımına kapılarak ölen bir işçiyim
bir sabah Çukurova da imara açılan bir tarım arazisiyim
bir sabah hapisteki yazarım
bir sabah passolig ile fişlenen taraftarım
bir sabah direnen bir Bedaş işçisiyim. 
bir gece KADER kurbanıyım.

2 yorum:

  1. Bir amelenin ayakkabısın altındaki aşınmışlığı hissetim göğnümde. mesele kralın bir vatan haini olup olması değildir, mesele zaten kralın kral olmasıdır. mesele doğuştan bazı haklarıyla diğerlerine zulmetmesinin normal karşılanmasıdır. iyi bir kral yoktur der st. just yani krallardan medet unmaya devam edildiği sürece kader kurbanı olmaya da devam edicek insanlar. yaşasın patronların emperyalizmi hüloğğğ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.youtube.com/watch?v=TA3qV995oj4

      Sil